المحتوى الرئيسى
رياضة

بهجت قمر لمهاجمي تعاقدات تركي آل الشيخ: بقينا بغبغانات.. ووفاء عامر ترد: سلمت يداك

02/11 09:53

 أعرب الشاعر الغنائي أيمن بهحت قمر عن غضبه من منتقدي التعاقدات الفنية التي أعلن عنها المستشار تركي آل الشيخ، رئيس هيئة الترفيه السعودية.

 وكتب عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "أنا مستغرب جدًا من الناس اللي زايطين ومتضايقين أوي من تعاقدات الفنانين مع هيئة الترفيه السعودية واللي بيمثلها المستشار تركي آل الشيخ، وعمالين يشيّروا الصور وبيغلطوا أو بينظروا أو سايبين اللي عندهم يعلقوا ويغلطوا". 

وأضاف: "إيه المشكلة مش فاهم! لا هي عقود احتكار ولا هي تنازلات أو بيع تراث مثلًا، ولا فيه أي ذرة إهدار كرامة، أو ذل زي ما بعض الموتورين كاتبين، ومعظم اللي كاتبين أساسًا مش فاهمين

وتابع: بعدين هو إنت لما خالك، وإلا انتي لما جوزك يعمل صفقة كرفس مع مستثمر عربي في البدرشين، يبقى عادي ومبروك يا روحي، لكن لو فنان مصري مضى عمل باحترام وكرامة، أو حضر مؤتمر بقيمته اللي تليق بيه،

واختتم: "رجع يا بابا القضاة والدكاترة والمدرسين من بلاد الخليج مادام هي كده،، وقف أي مستثمر عربي بيعمل حاجة في البلد واللي عمل رجع له اللي عمله، البلاد العربية بتقدرنا وبتكبرنا وانتوا بتصغروا فينا والله، عيب عليكوا والله بقينا بغبغانات!

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل