المحتوى الرئيسى

أزمة الشرق الإخوانية تصل لمرحلة "التسريبات".. ومعتز مطر أول أبطالها - صوت الأمة

04/19 09:36

وصلت أزمة قناة الشرق الإخوانية، إلى حد التسريبات الصويتة، للإعلاميين بالقناة الإخوانية، ليكشفون حقيقاتهم، حيث كشف تسريب صوتي نشره العاملون بقناة الشرق الإخوانية، عن حقيقة مواقف معتز مطر فيما يتعلق بأزمة القناة الإخوانية، وموقفه من العاملين المفصولين من القناة.

ووفقا للتسريب الصوتي فإن معتز مطر قال: «تحياتي لحضراتكم، الناس بترغي يوم يومين وبتنسى، حضراتكم أنا في موضوع رامي جان متكلمناش ولا كلمة ومبنتكلمش أي كلمة عن أي حد مفترض أنه من طرفنا، كل اللي حصل ده اتأخر كتير، مهم جدا قرارات الفصل، وحبال الصبر اتمدت بشكل كبير من الإدارة وزي ما قولتلكم الباشمهندس عمر عنده كل التفاصيل».

وتابع معتز مطر في التسريب الذي كشفه العاملون المفصولون من قناة الشرق الإخوانية: «كونوا على يقين المشكلة في اللي بيسأل بقى واللي يقولك  ليه مبتتكلمش ليه، جملة أنا متأكد أن حضراتكم أذكى منى، اتكلم أقول ايه كل القرارات اللي بتتاخد أقل بكثير جدا ممن يستحقه أي أحد»

وقالت العاملون المفصولون من القناة: بعض الشباب الساذج سكتوا لكن أصحاب الضمائر لم تقنعهم تبريرات معتز وشعروا بانحطاطه الاخلاقي وتواطئه مع أيمن نور، وكشفوه وقرروا أن يكشفوه أمام الرأي العام المخدوع فيه  وأرسلوا إلينا هذا التسريب، وسنساهم في تعريف الناس بحقيقة هذا الأفاق، ذراع أيمن نور الإعلامي.

من جانبهم رد العاملون بقناة الشرق الإخوانية، على معتز مطر، بعد نشر تسريب صوتي له، وصف فيه زملاءه بالتافهين، وأن قرارات الفصل تأخرت كثيرا.

وقال العاملون بالشرق الإخوانية في بيان له: معتز مطر زمايلك مش تافهين، وإنت بينك وبين نفسك عارف إن جزمة أقل واحد فيهم أنضف منك،  عارف إنهم رجالة خرجوا من مش علشان مفيش شغل لهم في القنوات.

وتابع العاملون بالشرق الإخوانية: الرجالة المفصولين لم يشترطوا على باسم خفاجي وضع ٣٠ ألف دولار في حسابهم في مصر قبل السفر لتركيا والبدء في القناة أصلا، زملائك مش تفاهين يا معتز، صدقنا ما فيش تافه الا إنت وبكره الأيام حتثبت للمغيبين صدق كلامنا.

أهم أخبار متابعات

Comments

عاجل