المحتوى الرئيسى

معتز عبدالفتاح لإدارة الأهلي: "فين أخلاقيات صالح سليم؟" 

03/15 23:12

قال الدكتور معتز عبدالفتاح أستاذ العلوم السياسية، إنه يرفض تعامل إدارة النادي الأهلي مع أزمة اللاعب عبدالله السعيد، حيث جدد له النادي لمدة موسمين ونصف الموسم، بعد فترة طويلة من الجدل واللغط حول مستقبل اللاعب، قبل أن يُعلن الأهلي عرض اللاعب للبيع بعدها بساعات، بعدما تأكد مسئولو القلعة الحمراء من توقيع اللاعب للزمالك وحصوله على "مقدم" تعاقد من مسؤولى القلعة البيضاء.

وأضاف عبدالفتاح، خلال تقديمه برنامج "الطريق إلى الاتحادية"، المُذاع عبر فضائية "أون لايف"، مساء الخميس، "أنا زعلان من إدارة الأهلي، أنا كنت هنا في نفس المكان من أيام بقول إنهم مثال للمؤسسية وللقيم، لكن أنا الحقيقة زعلان منهم، اللاعب وقع لنادي تاني فخلاص يعني".

تابع: "أخلاقيات صالح سليم اللي أنا كنت بسمع عنها كانت تقتضي إنه بمنتهى البساطة إن اللاعب وقع لنادي تاني، إذن فهو فضل نادي تاني، يبقى بالتوفيق وربنا معاك، مع إن طبعًا عبدالله السعيد غلطان جدًا يعني".

وواصل: "أنا مكنتش أتوقع إن الأهلي يصمم إن اللاعب يوقع معاه، وبعد ما يوقع معاه يقوله لأ أنت مش هتلعب وامشي، طبعًا مفهوم إن النادي له حسابات مالية، لكن في نفس الوقت كنت أتصور إن أخلاقيات صالح سليم اللي الواحد بيسمع عنها إن لاعب بيطلب مبالغ مالية مُبالغ فيها يتقاله مع السلامة من الأول، وحصلت مع لعيبة كتير".

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل