المحتوى الرئيسى

شريف منير يشن هجومًا على معتز مطر : "مش عاجبه إني فرحان بعمليات الجيش"

02/13 03:47

هاجم الفنان شريف منير، عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" الإعلامي مُعتز مطر، أحد مُقدمي البرامج على شاشة قناة الشرق الفضائية، والتي تبث برامجها من "تُركيا" وذلك بسبب تشويه الإعلامي لعمليات الجيش المصري العسكرية التي تدور حاليًا في محافظة العريش بشمال سيناء.

وكتب مُنير في تدوينة على حسابه قائلًا: "معتز مطر مش عاجبه إني فرحان بالعمليات العسكرية اللي بيقوم بيها أولادنا وإخوتنا في سينا" وتساءل مُنير قائلًا: " طب بالذمة اللي إنتوا بتشوفوه وبتسمعوه فى البيان ده يفرح ولا لأ".

وأضاف مُنير خلال تدوينته عن مُعتز: "الحاجة التانية طبعاً كلنا عارفين إن معتز مطر بيشتغل عند قناة الشرق، بيوجه لي رسالة إني لو شجاع وأملك الجرأة أتناقش معاه فيما يحدث من الجيش المصرى على أرض سيناء، وأنا بقوله.. طب ماتورينا الشجاعة أنت وحبايبك وتيجوا تتناقشوا هنا على أرض مصر.. مش في التليفونات وعلى الشاشات التركية.. للأسف أنتوا محرومين من إحساس السعادة بانتصار جيشنا اللى حيتحقق كاملاً عن قريب بإذن الله.. على أعداء الوطن وأعداء الدين.. لأن مفيش دين يرضى باللى بيعمله الدواعش ومن هم على شاكلتهم.. من دبح وحرق وتعذيب وتدمير".

وطالب مُنير: "ولما تعرض مكالمة تليفونية، ابقي اعرضها عَلى بعضها، مش لا تقربوا الصلاة.. ونسكت.. خليك أمين وأنت بتعرض شغلك.. يا معتز".

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل