المحتوى الرئيسى

تامر حسني يرد على مهاجميه في «90 دقيقة»: «معذورين مش قادرين يستوعبوا»

08/16 23:09

أكد المطرب الشاب تامر حسني، أن اختياره للتكريم بوضع بصمته الأسمنتية في المسرح الصيني تم بناءً على معايير وأسس وإنجازات حققها خلال مسيرته الفنية، لافتًا إلى أن هذا إنجاز لمصر والوطن العربي.

وقال حسني، خلال مداخلة هاتفية ببرنامج «90 دقيقة» مع الدكتور محمد الباز، المُذاع على فضائية «المحور»، إن الجائزة حصل عليها من مسرح صيني عريق لا يقبل بالمجاملة، متابعًا: «دي حاجة ليها مصداقية ومش هينفع فيها مجاملة، ولو كنت دفعت فلوس واشتريتها طب ليه مفيش نجوم تانية دفعت فلوس وخدتها؟، في ناس أغنى مني بكتير ممكن يشتروها لو كان ينفع».

وأضاف أنه كان في المسرح بالصين العام الماضي وقال لزوجته: «تفتكري ممكن اسمي يبقى هنا، وردت وقالتلي مفيش حاجة بعيدة على ربنا، وفعلًا السّنة دي تم تكريمي».

وأردف: «مكنتش مصدّق من الفرحة، وأنا أعذر أي حد مش مصدق إني خدت الجائزة لأن ده تكريم أوّل مرة يحصل في التاريخ العربي ومصر، وللأسف في ناس مش قادرة تشوف إن تامر حسني بعد 15 سنة قدر يعمل كده، وفي حملة مناوئة ضدّي».

من مشارف قاهرة المعز، وأمام برجا مسرح المحكى، بسط التاريخ ذراعيه ليستقبل أكثر من خمسة آلاف مشاهد، هم ضيوف الحفل الذى أقيم مساء أمس الثلاثاء، ضمن فعاليات الدورة الـ26 من مهرجان قلعة صلاح الدين ...

أهم أخبار توك شو

Comments

عاجل