المحتوى الرئيسى

أديب: اللي ينتخب السيسي تاني يستحمل للأخر - E3lam.Org

04/27 00:44

شاركها Facebook Twitter Google +

اعتبر الإعلامي عمرو أديب، أن حديث الرئيس عبد الفتاح السيسي، أمس الأربعاء، خلال فعاليات اليوم الثاني من المؤتمر الوطني الثالث للشباب، والمنعقد بمحافظة الإسماعيلية، هو حديث المصارحة المصري، مشيرًا إلى أن الرئيس كان في حالة غضب غير طبيعية، بسبب سؤال أحد الحضور الذي قال للرئيس :”هتعمل إيه في غضب الطبقة المتوسطة، هننزلك الشوارع؟!”.

وانتقد “أديب”، خلال حلقة أمس الأربعاء، من برنامجه “كل يوم”، الذي يُبث عبر فضائية “ON E”، أسئلة الحضور للرئيس، موضحًا أن الرئيس أجاب بانفعال شديد على غير طبيعته، تابع :”الرئيس قاله إننا فاهمين إن فيه مشاكل وأدينا بنحلها، اللي قبلي كان بيأجل، كانت كلها مسكنات، بعد اللي حصل في يناير بتفكروا في إيه؟، الضرائب مش بتتدفع والخدمات كلها واقفة، والرئيس قرر يعمل الحاجة البايخة ويشتغل”.

كما عبر عن دهشته من غضب البعض من القرارات التي يتخذها الرئيس، قائلاً “شعب غريب جدًا يختار ويزعل.. مش قادرين تستنوا سنة، انتو اللي اخترتم السيسي، طيب غضبانين ليه.. السيسي شايل البلد، واللي مش عجبه ينزل يشيل مكانه، ويقولنا هيعمل إيه”.

أردف:”مش محتاجة انك تنزل الشارع ولا حاجة، كمان سنة مش عايزه مشّيه ما تقعدش تقرفنا، متنتخبش الرئيس تاني ورشح نفسك.. ولو انتخبت السيسي مرة تانية متقعدش تقرفنا بقى واستحمل للآخر”.

Comments

عاجل