المحتوى الرئيسى

أحمد موسى يعرض تسريبا لـ'البرادعي' مع إبراهيم عيسى .. فيديو

01/14 22:22

أذع الإعلامي أحمد موسي، خلال برنامجه "على مسئوليتى" المذاع على قناة "صدى البلد"، تسريبة بين الدكتور محمد البرادعي، والإعلامي إبراهيم عيسي.

-"البرادعي":"لازم يا براهيم الناس اللي في السجون دول يتحكموا.. بقولك هطلع بكرة علي الهواء".

-"إبراهيم ":"إحنا أتفقنا منرحوش مع حضرتك في مكان معلن إلا معانا 500 فرد بتوعنا ..انت بتمثل حلم مش بتمثل نفسك الآن، ولابد ان نتوخي الحذر من القوي المعادية، ولابد من التعامل بعدم العفوية؟، وانت قيمة منفردة بذاتك ومينفعش تنزل في إعلان مع الفنانين وإعلان صوت بنعم".

"البرادعي": "انا معرفش دي يا ابراهيم"

"عيسي": اللي موجود في المصري اليوم والشروق الأيام دي إعلانات يا دكتور الحملة لوحدنا إحنا منفردين.

البرادعي: "لا يا ابراهيم معرفش أتوصل وشوف مين"

عيسي : "أولوياتي النهاردة بين الصورة والإعلان والمنشن، أنت مفاوض عظيم ولا تتنازل أبدًا ولا تترك ما بدأت..اللي قلقني أكتر ان فيه محاولة لتجنيد نظام جديد ..لا لا أكتر من النظام القديم.. تسليم النظام إلي نظام دين.

عيسي : "لا لا يسلموا شوية للنظام الديني ويرجعو ياخدوه تاني"

البرادعي:"الناس البلطجية لسه حرة طليقة بتشتغل زي ماهي عايزه، وبعدين واحد زي وزير الداخلية أو طنطاوي بيتكلموا دلوقتي، فيه حاجة مش مظبوطه يابراهيم زي مافتحوا معركة الجمل .. وفاكر يوم نقابة الصحفيين".

"عيسي":"ايوه علشان كده بقولك في قوي متواطئة للغاية ولازم الحساب".

البرادعي:"لا لا يابراهيم عايزين نفضحهم ..وفي واحد بيقولوا مصر مريضة اسمه ايه الرجل الحمار اللي كان رئيس مجلس الشعب كان عايز يترشح امين عام الجامعة العربية ..يعني إحنا بنتعامل مع النظام القديم ..ولا بد أن نتصدي لها من خلال تويتر".

إبراهيم عيسي :" لا لا البيان يطلع من الحملة ويكون من الشباب بتاعتنا ونقول نرفض إعادة النظام القديم وعدم محاسبته ، وتتساءل عن بعض الأمور" .

"البرادعي":"واضح يابراهيم في حالة نظام قديم مستمرة"

ابراهيم عيسي: "ضيف عنصر تحالفهم مع الإسلاميين وخرجوا عبود الزمر وغيرهم ، وبيتعملوا وكأنه " نيلسون مانديلا " حاجة كده مش عارف بيعملوا كده ليه".

البرادعي : شوفت يابراهيم التويتة اللي كتبتها إمبارح عن دعوة الإسلاميين للتصويت .. حاجة صعب أنا شايف أن يجي رئيس متوافق عليه من الجميع وهو ده السيناريو.

ابراهيم عيسي: "بص نمضي علي اللي هما عايزينه ده نظام الإخوان المسلمين في إنتخابات النقابة".

البرادعي:"مش هقدر أشتغل في ظل الدستور ده يابراهيم فيه عوار جديد".

عيسي: "لا لو الإخوان نجحوا كمان هتبقي كارثة وهيقولوا عايزين رئيس توافقي معانا نعرف نتعامل معاه".

البرادعي : "أنا في مركز أكثر قوة من الخارج".

أهم أخبار توك شو

Comments

عاجل