المحتوى الرئيسى

رسائل سب تصل إلى تامر حبيب

12/20 15:44

كشف الكاتب والسيناريست تامر حبيب عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجماعي Facebook عن رسائل السب والشتيمة التي تصل إليه من إناس لم يعلمهم وليسوا ضمن قائمة أصدقائه.

وكتب تامر:"موضة جديدة ملاحظها بقالها شويتين، اني لما اكتب post مخالف لرأي ناس معينة، واقصد ناس ماعرفهومش و مش من أصدقائي و لا زملائي و لا اعرفهم و لا شفت خلقهم الحمد لله و يا رب ما أشوفها، الناس دي بتدخلي علي ال inbox و تبعتلي رسايل تهزقني بالذوق او بقلة ذوق".

وتابع: "و القاسم المشترك في سبهم ليا هو تهديدي بعقاب ربنا ليا و انتقامه الجبار مني و اني هاتشوي في نار جهنم لأني بتاع فن و فجر و مسخرة، و واحد منهم فشخني تهزيق عشان كنت كتبت پوست عن المجرم اللي فجر نفسه في الكنيسة و قتل و دمر، و قاللي خليك في فجرك و أفلامك و مالاكش دعوة بالناس اللي بتغير علي دينها !!! و غيره و غيره".

واستكمل حديثه " و القاسم المشترك التاني بين هؤلاء الأشياء انهم و المصحف ما بيفهموا اللي باقصده في پوستاتي، يعني مثلاً اللي شتمني عشان پوست الإرهابي القاتل مافهمش اني ماكنتش قاصده بالسخريةاساساً !!! و طبعاً ببساطة باعملهم block, السؤال للناس ذات الأسلوب المتشابه ده، هل حضراتكم مثلاً مسئولين عن قسم الفيسبوك في الجماعة المتطرفة الإرهابية التي تنتموا اليها ؟ و إذا كانت الإجابة بنعم، طب ماتشوفولكم اي نشاط ارهابي تاني مفيد، عشان الوقت اللي بتضيعوه في رسايل التكفير اللي بتبعتوهالي ده مش هايأثر غير في انه يخليني احتقركم و اقرف منكم و اهينكم اكتر و اكتر، و هنا علي الملأ مش في إنبوكساتكم يا موكوسين يا مغيبين يا اغبيا يا عديمي الفهم و التمييز".

وكانت أخر أعمال تامر حبيب الفنية مسلسل "جراند أوتيل" والذي تم عرضه في السباق الرمضاني لهذا العام وحقق نجاحا هائلا.

وينتظر تامر حبيبي تصوير فيلمه "أهل العيب" الذي تدور أحداثه في إطار اجتماعي، ويتضمن علاقة 6 شخصيات رئيسية ببعضهم البعض، وتدفعهم أسباب مختلفة إلى اللجوء لطرق غير مستقيمة سعيا وراء كسب المال، وتجسد فيه سوسن بدر شخصية راقصة معتزلة، تدفعها الوحدة لاستخدام طرق غير مشروعة من أجل جمع الثروة، مستغلة علاقتها السابقة ببعض رجال الأعمال، فيما تجسد منة شلبي شخصية عازفة بالأوبرا، تسعى للتقدم فى عملها، وتضطرها ظروفها الخاصة للحياد عن الطريق المستقيم.

تامر حبيب ناعياً الكاتب محمود أبو زيد: وداعاً مزاجنجي السينما

تامر حبيب يوجه رسالة لاسعاد يونس

رسالة من تامر حبيب لناهد السباعي بعد فوزها بجائزة أفضل ممثلة

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل