المحتوى الرئيسى

زينة توجه رسالة لأحمد عز بعد رفض دعوى منع طفليه من السفر: لماذا كذبت!

10/27 22:07

بعد الأزمة الناشبة بين الممثلة زينة وأحمد عز بسبب توأميها يبدو أن القضايا لم تنته وتتوقف حتى الأن ولازال كل منهما يطالب بحقه من خلال القضاء المصري.

وأخر ما قام به أحمد عز هو رفع دعوى قضائية يطالب فيها بمنع طفليه "عز الدين" وزين الدين" من السفر إلى الخارج، ووضعهما على قوائم الممنوعين من السفر ولكن تم رفض الدعوى.

ونشرت زينة حكم الدعوى القضائية عبر حسابها الرسمي على موقع الصور والفيديوهات Instagram وعلقت على الصورة كتبت: "قضت محكمة أسرة مدينة نصر، اليوم الخميس، برفض اﻷمر الوقتى المقام من الفنان أحمد عز والذى يطالب فيه بمنع طفليه "عز الدين" وزين الدين" من السفر إلى الخارج، ووضعهما على قوائم الممنوعين من السفر".

وتابعت: "وقال معتز الدكر محامى زينة إن المحكمة رفضت الدعوى لأنها مقامة على غير سند من القانون وأن أحمد عز لم يتقدم للمحكمة بطلب رؤية توأمه لكى يحق له منعهما من السفر لذا رفضت المحكمة طلب عز، وكان "عز" أقام أمرا وقتيا حمل رقم 649 لسنة 2016 أمام محكمة أسرة مدينة نصر".

وأضافت:"يعني لاطلبت تشوفهم والحمد لله طبعا دي نعمة ...وعاوز تمنعنا من السفر ....ماتسبنا في حالنا وخليك في اللي انت فيه ...كفياك شر بقي وانعدام .....ولا بلاش مش هاغلط فيك علشان ولادك ...كفاية آذي في طفلين كل ذنبهم انك ابوهم ....ولو انك كنت فرحان اول ماعرفت ان هايجيلك ولاد ....ياريتك كنت واضح وكنت قلت انك هاتعمل فينا كده ليه كذبت من الاول......بطل تاذينا وخليك في فنك وافلامك ومعجباتك اللي انت عارفهم ودنيتك يا فنان يا موهوب ياللي بتخر موهبة ....وسيبني افضي من المحاكم علشان اربيلك ولادك الحلوين اوووووي ....يا نجم نجوم العالم يا حسبي الله ونعم الوكيل.

قضت محكمة أسرة مدينة نصر، اليوم الخميس، برفض اﻷمر الوقتى المقام من الفنان أحمد عز والذى يطالب فيه بمنع طفليه "عز الدين" وزين الدين" من السفر إلى الخارج، ووضعهما على قوائم الممنوعين من السفر . وقال معتز الدكر محامى زينة إن المحكمة رفضت الدعوى لأنها مقامة على غير سند من القانون وأن أحمد عز لم يتقدم للمحكمة بطلب رؤية توأمه لكى يحق له منعهما من السفر لذا رفضت المحكمة طلب عز. وكان "عز" أقام أمرا وقتيا حمل رقم 649 لسنة 2016 أمام محكمة أسرة مدينة نصر . - --يعني لاطلبت تشوفهم والحمد لله طبعا دي نعمة ...وعاوز تمنعنا من السفر ....ماتسبنا في حالنا وخليك في اللي انت فيه ...كفياك شر بقي وانعدام .....ولا بلاش مش هاغلط فيك علشان ولادك ...كفاية آذي في طفلين كل ذنبهم انك ابوهم ....ولو انك كنت فرحان اول ماعرفت ان هايجيلك ولاد ....ياريتك كنت واضح وكنت قلت انك هاتعمل فينا كده ليه كذبت من الاول......بطل تاذينا وخليك في فنك وافلامك ومعجباتك اللي انت عارفهم ودنيتك يا فنان يا موهوب ياللي بتخر موهبة ....وسيبني افضي من المحاكم علشان اربيلك ولادك الحلوين اوووووي ....يا نجم نجوم العالم يا #حسبي_الله_ونعم_الوكيل

أهم أخبار فن وثقافة

Comments

عاجل