المحتوى الرئيسى

أولتراس أهلاوي تهاجم وزارة الداخلية بسبب أحداث مباراة اليد

09/26 16:01

انتقدت رابطة أولتراس أهلاوي في بيان رسمي لها على مواقع التواصل الاجتماعي وزارة الداخلية بسبب القبض على عدد من أعضائها لرفضها حضور مباراة الأهلي والجزيرة في دوري كرة اليد.

مسرحية جديدة من مسرحيات الداخلية

من يوم الجمعة اللي فاتت واحنا بنتفرج على مسرحية وحتى كنا شايفين انها مش مستاهلة مجرد التعليق عليها وقولنا ان ده اكيد تهريج واكيد المسئولين هيتكسفوا من الاتهامات المكتوبة في المحضر .

خلينا نقول مبدئيا كدة ماتشات دوري كرة اليد طول السنين اللي فاتت بجمهور وهو الدوري الوحيد اللي بيتلعب بجمهور بشكل رسمي وجمهور الاهلي كل ماتش كرة يد بينسق من قبليها مع رئيس اتحاد كرة اليد شخصيا وده اللي حصل في الماتش ده فبالتالي المشكلة مش عند الجمهور المشكلة عند اي طرف من الاتحاد او النادي او الامن .

وبالمناسبة لحد دلوقتي الماتشات بجمهور ومفيش قرار رسمي من الاتحاد المنظم للعبة بيقول كلام غير ده

كلام الاتحاد ملزم للاندية والداخلية في اي مكان في الدنيا

وفي مصر بيبقى على حسب المزاج ،، بمعنى ان اتحاد كرة القدم بيلعب الماتشات بدون جمهور والداخلية دايما بتقول انها بتطبق قرار اتحاد كرة القدم

طاب لو النادي جه طلب الماتشات بجمهور هل الداخلية هتسمح ولا هتقول الاتحاد المنظم للعبة مانع ؟!!

ده بالظبط اللي حصل ماتجيش تقولي النادي بيطلب عدم تواجد الجمهور في حين ان الاتحاد المنظم للعبة بيسمح .

احنا بس مش فاهمين مين في الاخر اللي بيعادي مين ؟ ومين اللي بيحاول بكل جهده يبعد الجمهور عن المدرجات ويحاول يخليه يتواجد في الشارع بيجري ورا صحابه المحبوسين ؟؟

بس احنا فاهمين كويس مين بيدير موضوع الجمهور في مصر والاشيك ليكم ولشكلكم ان وزارة الداخلية تبقى بتدير اتحادات كرة القدم واليد والسلة عالملأ والمكشوف لان بجد طريقتكم خايبة وشكلكم وحش .

من ضمن الاتهامات محاولة اقتحام النادي وهو الماتش بجمهور وكمان الجمهور ماراحش ناحية النادي والامن كان مانع اي حد في الشارع يعدي من عند الاوبرا .

في اتهام تاني بالتجمهر ،، ياعم والله الماتش بجمهور !!!

اتهام كمان بمحاولة الاعتداء على قوات الامن .. طاب مفيش ولا محضر واحد ولا تقرير طبي مثلا باللي تم الاعتداء عليهم ؟!!

وفي اتهام بقطع طريق بس لحد دلوقتي لسة محدش يعرف انهي طريق !!

بعد الطريقة الخايبة والمفضوحة دي كلها القضية اتحالت لمحاكمة عاجلة بكرة -التلات- للشباب المحبوسين وعددهم ١٩ راجل من جمهور الاهلي

محاكمة عاجلة لجمهور كان رايح يحضر ماتش بجمهور ودي طبعا جريمة وجريمة اكبر من جرايم القتل وتجارة المخدرات في بلدنا عشان كدة اتحالت في يومين لمحاكمة عاجلة .

أهم أخبار مصر

Comments

عاجل