المحتوى الرئيسى

أحسن التطبيقات المجانية لتعديل الصور

06/09 14:55

سواء كنت بتتصورعلشان تحط صورك علي Instagram,Facebook, Twitter أو بس علشان بتحب تتصور أكيد حتكون محتاج إنك تقدر تطلع صور بجودة عالية و إنت بتستخدم كاميرا تليفونك الذكي. عشان كدة قررنا إن إحنا نجمعلك معلومات عن أحسن تطبيقات تعديل الصور المجانية إللي ممكن إستخدامها علي نظام تشغيل iOS  و كما أندرويد, و بكدة تقدر تحصل علي جودة أعلي للصور.

ده بيعتبر التطبيق المفضل لمعظم مستخدمين إنستاجرام عشان بيتوصل بالكاميرا بشكل مباشر فممكن تستخدمه و إنت بتصور و بعدين تستخدمة في تعديل الصور و تشاركها مع أصحابك في ساعتها. التتطبيق فيه مجموعة متنوعة من الفلاتر إللي ممكن تغيير شكل صورك خالص و كمان ممكن تشارك صورك مع باقي مستخدمين فيسكو.

دي النسخة الموجودة علي الموبايلات من برنامج أدوب فوتوشوب و بالرغم من إنها مش بتقدم كل المزايا الموجودة في البرنامج الأصلي إلا إن فيها مزايا كتير جداً ممكن تستخدمها. لو عايز برنامج يسعدك في تظبيط الإضاءة, الظل أو مشكلة أحمرار العين برنامج فوتوشوب إكسبريس حيكون إختيارك المفضل.

لو عايز برنامج يعدلك الصور و يديك فرصة إنك تشوف الصورة قبل التعديل و بعده يبقي لازم تستخدم كاميرا 360. البرنامج فيه كمان مجموعة فلاتر متنوعة و من أحسن المزايا الموجودة فية الفلتر الليلي و إللي بيساعدك في تعديل الصور المظلمة أو إللي محتاجة إضاءة أكتر.

التطبيق دة معمول للناس المهتمة بالتيبوجرافي أو عايزين يضيفوا أي حروف أو كلمات كجزء من الصورة وكمان  بيخليك  تختار  شكل ولون  الخط  اللي  عايز  تستدخدمه  من  مجموعة  كبيرة من الخطوط. مش كدة بس, التطبيق فيه التحديدات, الرموز و الطوابع إللي ممكن تخلي صورك شكلها مختلف تماماً.

لو عندك تابلت أندرويد, أو آي باد يبقي أكيد حتحب التطبيق ده لإن فيه كتير من المؤثرات, الفلاتر, البراويز و إستخدامه سهل جداً.

ده حيكون التطبيق المفضل للناس إللي عندها جلاكسي نوت3 لإنة بيديك فرصة إنك تغيير في ألوان الصورة بمنتهي االسهولة كأنك بتلون و دة من خلال إستخدام القلم الخاص بالجهاز ال SPen.

التطبيق حيساعدك أوي لو كنت بتحب تاخد selfies مع أصحابك لإنة معمول مخصوص عشان يصلح أي عيوب نفسك ماتكونش واضحة في صورك. يعني لو نفسك سنانك يكون لونها أبيض أكتر أو في تجاعيد نفسك ماتظهرش يبقي أكيد حتحب التطبيق ده.

أهم أخبار متابعات

Comments

عاجل